Menu
 

โครงสร้างของหลักสูตร

หลักสูตรนี้ให้ความสำคัญต่อการทำให้เศรษฐกิจไทยมีพลังในการแข่งขัน ด้วยเหตุนี้จึงมุ่งสร้างองค์ความรู้ 3 กลุ่มใหญ่ ดังนี้ 




หลักสูตรผู้บริหารระดับสูงด้านการค้าและการพาณิชย์ ประกอบด้วยเนื้อหาภายใต้หัวข้อดังกล่าว 21 หัวข้อ ดังนี้*

Module 1. Environment Analysis (Outside-In)


1)       Executing Trade & Services 4.0 เติบโต ทั่วถึง แบบไทยเท่ (ThaiTay with Inclusive Growth

2)       Introduction to Commerce and Trade on the New Innovation Landscape

3)       A New Mindset for a Shifting Global Economy

4)       Current Issue in International Trade


Module 2. National and Organization Perspectives (Inside-Out)

1)       Thailand 4.0: Policy & Implementation

2)       ความร่วมมือทางเศรษฐกิจและการเงินในภูมิภาคเอเชีย

3)       New National Trade and Service Platform

4)       Disruption and Opportunity for Thailand 4.0

5)       ปฏิรูปอุตสาหกรรมสู่ Thailand 4.0 ภายใต้การเปลี่ยนแปลงของปัจจัยแวดล้อมในโลก

6)       ปฏิรูปการค้าและบริการของไทยสู่ Thailand 4.0

7)       Mega Logistic Project: A Key Survival of Thai Economy and Trade

8)       Digital Economy

9)       การขับเคลื่อนประเทศไทยในบทบาทของประชารัฐ

10)     แนวทางการพัฒนาระเบียงเศรษฐกิจภาคตะวันออก (Eastern Economic Corridor : EEC)

11)     New Era of Thai Tourism

12)     Capital Market Development in Thailand Trade Facility


Module 3. Strategies and Competitiveness 

1)       Empowering the power of mind: A must know for Leaders/ธรรมะบรรยาย

2)       Impact of Corruption on Corporate Governance, Reducing Trade Obstacle

3)       นวัตกรรมบนความพอเพียงสู่ความยั่งยืน

4)       IDE Startup

5)       รู้เฟื่องเรื่องกฎหมายการค้าและการลงทุนระหว่างประเทศ


Top